Organizaciono ponašanje – osnove kreativnog menadžmenta, Manojla Zrnić i Vanja Šušnjar, 2008, 403 str.
[:sr]Organizaciono ponašanje je moderni pristup menadžmentu koji nastoji da odredi razloge za određeno ponašanje ljudi na radnim mjestima i rezultate pretoči u efikasne metode rada menadžmenta. Kao takav, ima snažnu istraživačku orijentaciju. Naučnici koji se bave proučavanjem organizacionog ponašanja su pozajmili mnogo teorija i istraživačkih načina rada od naučnika koji su proučavali bihejviorizam i primijenili ih na radnike u modernim organizacijama. Rezultat je interdisciplinarno područje u kojem dominira psihologija. Uprkos relativno novom i razvojnom nivou, organizacioni bihejviorizam je imao značajan uticaj na modernu teoriju menadžmenta tako što je pomogao da se objasni zašto se radnici ponašaju tako kao što se ponašaju. Budući da su ljudski odnosi supervizorima evoluirali u praktičnu disciplinu „kako uraditi“, organizaciono ponašanje je postalo naučni produžetak ljudskim odnosima. Teoretski posmatrano, urednost ove knjige, iako pruža koristan konceptualni okvir za studente menadžmenta, generalno ne dovodi do prakse u menadžmentu. Kao što pristup posebnosti razjašnjava, menadžeri su na prvom i posljednjem mjestu pragmatičari. Oni koriste bilo koji način rada. Umjesto da se dosljedno priklone misli ponuđene teorije menadžmenta, uspješni menadžeri imaju običaj koristiti mješoviti pristup. Ova knjiga je dobar startni osnov za one koji počinju graditi svoj vlastiti relevantni i korisni pristup menadžmentu koristeći teoriju, iskustvo, savjete drugih i svoje vlastito iskustvo.
Naslovi odabranih poglavlja:
- Priroda menadžmenta
- Razvoj teorije menadžmenta
- Stavljanje kvaliteta na prvo mjesto
- Socijalna i etička odgovornost menadžmenta
- Planiranje: primarna menadžerska funkcija
- Strateški menadžment: planiranje za dugoročni uspjeh
- Menadžment ljudskih resursa
- Vještina poslovne motivacije
- Grupna dinamika i timski rad
- Uticaj procesa i liderstvo
- Menadžment proizvodnih i uslužnih operacija
[:]