Prof. dr Nenad Novaković učesnik četvrtog Festivala drame i pozorišta „Teatar na raskršću” u Nišu.
Treće večeri četvrtog Festivala drame i pozorišta „Teatar na raskršću” prateći program bio je posvećen dvjema promocijama. Prvo je bilo predstavljeno djelo „Primjenjeni marketing u hrvatskim kazalištima” autora dr Duška Ljuštine, menadžera u kulturi, a potom je održana promocija časopisa „Agon”, koji se bavi analizom i opservacijom pozorišnog života i vizuelnih komunikacija na prostoru Republike Srpske.
Potreban je marketing što Duško Ljuština pokazuje u svom djelu “Primjenjeni marketing u hrvatskim kazalištima”, kaže prof. dr Nenad Novaković, ekspert za elektronske medije i menadžment u kulturi.
– Nisu to samo teorijei i priče. Knjiga je zasnovana na ozbiljnim istraživanjima, rezultatima koji upozoravaju i stvaraju mogućnost da unedogled možemo da se bavimo kulturom kako to možemo i znamo. Zahvalan sam svom drugu, sapatniku koji je rođen u prvoj polovini prošlog vijeka. On je na prostorima stare Jugoslavije najdugovječniji direktor nekog pozorišta – rekao je prof. dr Nenad Novaković.
Teatrolog Miroslav Radonjić kaže kada prvobitno nije bio predviđen da priča, ali kada je dobio taj zadatak, uzeo je knjigu i počeo da čita i za kratko vrijeme je pročitao od korice do korice.
– Riječ je o čoveku koji ne samo o umetnosti, pozorištu i kulturi zna mnogo, on je stari pozorišni vuk, jedan je od ljudi koji je počeo da radi kao menadžer dok je služio JNA. To je već kuriozitet. Tada je pokazao osjećaj za te probleme – kaže Radonjić.
Detaljno i sa puno lijepih riječi pričali su Novaković i Radonjić, pa je autor dr Ljuština svoje kazivanje započeo citatom Federika Lorke i onda se obratio mladima koji su bili na promociji:
– Ulazeći u ovu zgradu imate pločicu da je ona napravljena 1939. godine. I poslije toga nije napravljeno pozorište u Nišu. Vama predlažem da se nađete sutra, prekosutra i izaberete koordinatora i zareknete se da ćete napraviti novo pozorište na nekoj livadi pored grada. Počnite lobirati da Niš dobije novo kazalište i da Nišlije češće idu u kazalište – rekao je dr Ljuština.
Izdavači ove knjige su „BLC Banja Luka“ i „Besjeda“ Banja Luka.
Uslijedila je promocija časopisa “Agon” koji se bavi analizom i opservacijom pozorišnog života i vizuelnih komunikacija na prostoru Republike Srpske, a čiji su izdavači Narodno pozorište Republike Srpske, Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjaluci i Visokoškolska akademska ustanova Banja Luka College.
Dijana Grbić, direktor Narodnog pozorišta RS, rekla je da je cilj časopisa, čiji je 13. broj bio prezentovan, da zainteresuje ljude da se uključe u rad.
(Tekst preuzet iz Biltena festivala, autorke Ljubice Jocić)