Udruženje za zaštitu potrošača “Reakcija” održalo je radionicu na Visokoj školi „Banja Luka College“ na temu „Mehanizam zaštite potrošača, kao garant kvaliteta zdrave i održive ekonomije“.
Radionici su održali Dušan Srdić, osnivač Udruženja „Reakcija“, i Dragan Jošić, predsjednik Upravnog odbora ovog udruženja. Kroz interaktivnu sesiju, učesnici su se upoznati sa ključnim temama zaštite potrošača, kao što su:
• Prava i obaveze potrošača u kontekstu zakonodavstva Republike Srpske i Bosne i Hercegovine.
• Mehanizmi zaštite potrošača – kako reagovati u slučaju oštećenja ili nepravilnosti na tržištu.
• Kako pregovarati sa trgovcima i ostvariti svoja prava.
• Edukacija o zakonima i propisima koji se odnose na zaštitu potrošača, te kako potrošači mogu doprineti poboljšanju tržišne sigurnosti i transparentnosti.
Ova radionica predstavlja važan korak u edukaciji potrošača i svih građana o njihovim pravima i obavezama u savremenom tržištu. Kroz saradnju sa Udruženjem „Reakcija“, Visoka škola „Banja Luka College“ pruža priliku studentima i široj javnosti da steknu korisna znanja koja će im pomoći da se bolje snalaze u situacijama koje mogu nastati u tržišnoj svakodnevici.
Udruženje za zaštitu potrošača “Reakcija” već više od decenije aktivno okuplja nezadovoljne i oštećene potrošače, pružajući im relevantne informacije o pojavama na tržištu. Kroz različite aktivnosti, ovo udruženje edukuje potrošače o njihovim pravima, kao i obavezama, te ih savjetuje u postupcima kada se nađu u situaciji da su oštećeni od strane trgovaca. Takođe, udruženje se bavi izradom primjedbi i prijedloga vezanih za donošenje propisa koji se odnose na zaštitu potrošača. Kroz saradnju sa medijima, „Reakcija“ nastoji pružiti istinite i potpune informacije potrošačima, kako bi bili u potpunosti informisani o svojim pravima na tržištu.