Završen 9. Proactive na Kozari, predavanja opravdala očekivanja učesnika
U subotu, 25. maja je završena trodnevna edukativna konferencija Proactive u organizaciji Prime Communications na Kozari.Kako prošle, tako i ove godine konferenciji su prisustvovali i studenti Banja Luka College-a.
Konferencija je otvorena predavanjem Billa Nicholsa, voditelja studija za odnose s javnošću i marketinga na “Bucks New University” u Velikoj Britaniji. U predavanju “Trendovi u PR-u” Nichols je govorio o promjenama kroz koje je prošao PR od svojih najranijih početaka, kao i o promjenama koje prolazi danas.
Nakon njega je o Upravljanju PR kampanjama pričala Ksenija Renko, direktorica kompanije Jupiter iz Zagreba, specijalizovane za strateške komunikacije i komunikacijski menadžment, predstaviviši nekoliko kampanja na kojima je radila.
Najviše pažnje je privukla priča o kampanji za djecu leptire čiji je cilj bio emocionalno povezivanje sa oboljelom djecom, podsticanje novinara na izvještavanje, te na taj način informisanje javnosti o ovoj bolesti i djeci koja se svakodnevno s tim bore. Kroz diskusiju nakon predavanja je zaključeno da kampanje koje su duboko humane imaju zaista efekta i da mediji prepoznaju prave priče.
U poslijepodnevnim satima je održana Proactive World Cafe radionica u kojoj su učesnici slušali šest različitih tema sa 6 moderatora. Temu Lični razvoj je moderirao Miloš Čirič, Upravljanje odnosima s klijentima je vodio Bill Nichols, Odnosi s medijima danas i nekad moderirao je Boris Hajoš, Online vs.
offline komunikacija je vodio Krunoslav Vidić, Robert Ličen je bio zadužen za Komunikaciju sa vlasnicima komapnija i top menadžmentom (Tips and tricks), te tema Odnosi blogera i PR stručnjaka koju su zajedno moderirali Miloš Petrović, Vladimir Stanković i Roni Kordiš. Radionica je bila prilika da se učesnici međusobno upoznaju, da razmijene mišljenja na veoma korisne i aktuelne teme, te da saznaju od stručnjaka korisne savjete koje će im pomoći u svakodnevnom radu.
Posljednje predavanje prvog dana je održao Miloš Čirič, međunarodni savjetnik i lobista iz Slovenije, na temu Da li stereotipi o muško ženskoj komunikaciji odražavaju istinu? Govorilo se o tome kako žene govore jezikom saradnje a muškarci samostalnosti, o tome kako su nam se uloge značajno promijenile u odnosu na period koji je iza nas te kako je puno lakše kontrolisati ljude koji misle unutar okvira.
Zaključak je da su uspješni oni ljudi koji gledaju na drugi način.
Drugi dan je počeo zanimljivim predavanjem magistra Roberta Ličena na temu “Komunikacijski stilovi u zavisnosti od nivoa kadra”. Robert nas je upoznao sa 4 vrste ljudi u kompaniji: oni koji ne znaju i neće, oni koji ne znaju i hoće, oni koji znaju i neće i oni koji znaju i hoće. Svaka od ove 4 vrste zahtijeva drugačiji pristup u rukovođenju. Učesnici su imali priliku da čujui i praktične savjete kako motivisati i zadržati ljude koje žele vidjeti u svojim kompanijama i koje doprinose ostvarivanju dobrih rezultata, te koje greške menadžeri u kriznim uslovima ne smiju napraviti.
Nakon njega je Ivona Janjić, direktorica projekata u marketingu Agrokora, pričala o izazovima i prilikama u komunikaciji brendova. Pored dobrih svjetskih i regionalnih primjera predstavila je studije slučaja koje su realizovane u sklopu Agrokora.
Zaključak njenog predavanja je da razum samo donosi zaključke, a ka akciji nas vode emocije, jer ljudi zaborave šta ste im govorili ali ne zaborave kako su se osjećali.
Slijedilo je predavanje Andreja Drapala, autora knjige “How Things Emerge” (2008), vođe tima koji je definisao brend “I feel Slovenia” i ujedno autora standardnog modela brendiranja na temu „Šta reći ako ne znate ko govori?“ U svom predavanju je došao do zaključka da je brending u stvari menadžment 3 koraka – identiteta, trenutka istine i primjene identiteta.
Nakon njega je Dejan Verčić, profesor za odnose s javnošću na Fakultetu za društvene nauke u Ljubljani, održao predavanje “Komunikacijska miopija: a gdje je tu cijela slika?” Predstavio je rezultate istraživanja “Communicatio monitora” koja pokazuju da PR struka u regiji mnogo zaostaje za drugim dijelovima svijeta, te da PR stručnjaci kod nas nisu još dostigli nivo odgovornosti da su članovi uprava i da imaju mogućnost donošenja odluka i upravljanja strategijama. Predstavio je i zaključke koja znanja i vještine se zahtjevaju danas u svijetu od osoba koje se bave odnosima s javnošću, te u kojem pravcu bi obrazovni sistem trebao biti uređen kako bi pripremali buduće stručnjake za ovu profesiju. Otkrio je da je u pripremi portal koji će PR praktičarima omogućiti samodijagnosticiranje.
Drugi dan je završen panelom “Gdje je granica između privatnog i javnog kod komunikatora?” u kojem su učestvovali Krunoslav Vidić, Marko Rakar, Mersiha Drinjaković, Roni Kordiš i Pedja Ašanin Gole, a moderator je bio Drenislav Žekić.
Diskutovalo se o granici između privatnog i javnog, da li postoji i kako je prepoznati. Zaključak je da onog trenutka kad pustite javnost u svoju privatnost nema povratka i da je svaki komunikolog ujedno i brend ambasador svoje firme.
Treći dan je počela Nataša Đukanović predstavivši novu interaktivnu konferenciju SparkMe koja će se 26. i 27. septembra održati u Budvi (Crna Gora).
Nakon nje je Andy McGuffie, šef komunikacija i portparol Delegacije Europske unije/specijalnog predstavnika EU u Sarajevu od 2011. godine, pričao o tome “Kako da kreirate jedinstvenu korporativnu poruku”.
Konferenciju je zatvorio Borislav Miljanović, osnivač i direktor grupacije Represent System, prezentacijom“Kako smo ubili najbolji PR brand i od njega stvorili još bolji komunikacijski kanal”. Zaključak njegove prezentacije se može podvesti pod izreku Dž. Kenedija:”Promjena je sastavni dio života. I oni koji misle samo na prošlost ili
sadašnjost sigurno će propustiti budućnost.”
Više o Proactive 9 možete pročitati i na blogu Itane Prljević #Proactive9 – Live te u tekstovima Miloša Petrovića Proaktivno druženje na Kozari i Proactive World Cafe radionica: Odnos blogera i PR agencija.
Na kraju želimo da se zahvalimo sponzorima koji su nam pomogli da se održi ovaj 9. Proactive: Diva – FDS, Podravka i Triangle, te medijskim pokroviteljima: Gracija, Ljepota i Zdravlje, Euro Blic, Marketing Mreža, RTRS i Seebiz.net.