Konferencija “Mediji i ekonomija” održana je ubilarnio, deseti put na BLC.
Autori na X-oj MES konferenciji su dolazili iz brojnih zemalja: Austrije, Španije, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Malezije, Pakistana, Bugarske, Srbije, BiH, Švedske, a u Naučnom odboru su i kolege iz Ukrajine, Makedonije, Crne Gore, Albanije. Samim tim, konferenciji se moglo pristupiti i online.
Na konferenciji smo uvidjeli da je veza između medija i ekonomije kompleksna i višeslojna. Mediji igraju ključnu ulogu u informisanju javnosti o ekonomskim pitanjima, kao što su tržišni trendovi, stanje u industrijama, ekonomske politike i promjene u zakonodavstvu. Oni su ključni kanal za oglašavanje proizvoda i usluga, zapošljavaju veliki broj ljudi, generišu prihode kroz prodaju sadržaja, oglašavanje, i distribuciju. Takođe, razvoj digitalnih medija otvara nove mogućnosti za inovacije i poslovne modele u ekonomiji. Mediji imaju moć da oblikuju javno mnjenje o ekonomskim pitanjima i uticaju određenih politika. Sa druge strane, ekonomija direktno utiče na medijske kuće, jer njihov opstanak zavisi od prihoda iz različitih izvora. Ekonomske krize ili promene u tržištu mogu značajno uticati na finansijsku stabilnost medija.
Dakle, mediji i ekonomija su međusobno povezani na način koji omogućava medijima da oblikuju ekonomske trendove, dok ekonomija utiče na poslovanje i stabilnost medijskog sektora.
Posaban, a ujedno i aktuelan segment konferencije, bili su i naučni radovi, koji su izučavali primjenu AI (umjetna inteleginecija u pojedinim sferama medija, ali i ekonomije (bankarskom sektoru, marketingu, finansijama).
Suština svake konferencije su ljudi, koji razmjenjuju iskustva, upoznaju se, druže, uvide svoje manjkavosti i potencijale, ostvare saradnju i na tak način unaprijede cjelokupno društvo, a kroz podizanje kvaliteta visokoškolskih ustanova.
Elektronski Zbornik sa konferencije moguće je pogledati na zvaničnoj stranici https://mes.blc.edu.ba/wp-content/uploads/2024/09/Zbornik-MES.pdf