milosbabic

Prof. dr Miloš Babić

Teorija medija i umetnička produkcija

Prof. dr Miloš Babić rođen je 1958. u Gračanici, BiH. Završio je gimnaziju s odličnim uspehom, a diplomirao na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, na Odsjeku za književnost sa temom Transpozicija epske narodne pjesme Banović Strahinja u dramu i film (9,25). Magistrirao je iz oblasti teorije medija i marketinga, na temu Televizijska reklama i reklamna kampanja(9,75), a doktorirao na temu Uloga TV spota u emocionalnom brendiranju u Beogradu i Novom Sadu.

Za vreme studiranja na Filozofskom fakultetu u Sarajevu počinje da piše za novine, od saradnika do novinara, kao i asistiranje na filmu. Kao istaknuti saradnik, preporukom Udruženja filmskih radnika BiH, započinje obrazovanje za filmsko stvaralaštvo (od volontera, asistenta do pomoćnika reditelja) asistirajući kod značajnih filmskih stvaralaca u BiH tog vremena (S. Tanović, H. Krvavac, B. Čengić, M. Idrizović, N. Stojanović, E. Kusturica…).

Tokom ovog perioda, prolazeći kroz sve faze nastajanja filma, razvija umetničke veštine i ovladava filmskim jezikom, i kao talentovan saradnik, učestvuje u kreativnom stvaranju mnogih značajnih filmskih ostvarenja u BiH i regionu. Posle nagrada za samostalna umetnička dela, na domaćim i međunarodnim festivalima, stiče zvanje filmskog i TV reditelja.

Umetničko bavljenje filmom nastavlja dolaskom u Beograd, te nastavlja da snima kratke igrane i dokumentarne filmove, za koje je nagrađivan kod nas  u svetu, i u statusu slobodnog umetnika (u zvanju filmski TV režiser) provodi značajan period svog rada (20 godina). Za to vreme završava i magistarske studije na FDU, režira TV ostvarenja,  piše scenarije, podiže kadrove za filmske ekipe i TV kuće koje su tek nastajale.

Osim umetničkim bavljenjem filmom, značajno je uticao na produkciju moderne TV reklame na medijskom prostoru bivše Jugoslavije, gde je kao autor izgradio sopstveni umetnički izraz. Uspešnost u filmskoj i TV umetničkoj produkciji, a upućenost i na promociju, navodi autora da se bavi promotivnim aktivnostima u reklamnim kampanjama, što će kasnije biti i teorijski uobličeno kroz magistarski rad.

„Osetivši tu bitnu granicu između razuma i emocije, kada je u pitanju propagandno delovanje, uspešno je odbranio svoju doktorsku disertaciju na temu Uloga TV spota u emocionalnom brendiranju. Disertacija je itekako bila značajna podloga za njegovo obraćanje studentima i uspešan celokupni pedagoški rad na fakultetu“ – prof. Jelica Đokić, Fakultet dramskih umetnosti Beograd (iz Referata o izboru za vanrednog profesora 2007.).

Danas je Miloš Babić redovni profesor teorije medija i komunikacija, pokretnih i fotografskih slika, menadžmenta u kulturi i umetničkoj produkciji. Napisao je 15 knjiga i 3 monografije iz oblasti koje izučava i predaje, te je autor preko 100 naučnih i stručnih radova. Svoja istraživanje iz magistarskog rada i doktorske disertacije objavio je i predočio javnosti, kao i svojim studentima. Mentor je mnogih diplomskih radova, 6 magistarskih teza, 25 master radova i 3 doktorske disertacije. Takođe, mentor je mnogih diplomskih filmova i umetničkih projekata, na osnovnim, master i doktorskim studijama. Autor je akademskih studijskih programa u regionu za proučavanje medija i umetničke produkcije.

Redovni profesor je u Sremskim Karlovcima na Katedri za medije (FAM) i na Fakultetu savremenih umetnosti u Beogradu (do jedne trećine norme). Takođe, redovni je profesor na Banja Luka College i profesor na Akademiji umjetnosti u Banjaluci.

Živi i stvara u Beogradu, a periodično boravi u Banjaluci, za vreme nastavnog procesa.

Biografija

Call Now ButtonPozovite nas